Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Τέσσερις παιδικές χαρές ΑΜΕΑ στην Αττική που μπορούν να παίξουν τα παιδιά με ασφάλεια [βίντεο].

Από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο και από την Βούλα μέχρι το Ελληνικό, οι παρακάτω παιδικές χαρές είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μπορούν να τις αξιοποιούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναπηρία.
Έχοντας ασφαλή παιχνίδια και όργανα άθλησης, το μόνο σίγουρο είναι πως τα παιδιά με ειδικές ανάγκες πλέον θα μπορούν να αθληθούν σε ένα όμορφο περιβάλλον μέσα στο πράσινο και να περάσουν την ώρα τους δημιουργικά σε όποια από τις παιδικές χαρές διαλέξουν.
Στο Παλαιό Φάληρο
Πριν μερικές εβδομάδες εγκαινιάστηκε στο Παλαιό Φάληρο η πρώτη παιδική χαρά για ΑμεΑ. Στην Αγία Σκέπη Παλαιού Φαλήρου, κατασκευάστηκε ένας μεγάλος χώρος όπου τα παιδιά με κινητικά προβλήματα, αναπηρία και ειδικές ανάγκες μπορούν να παίξουν με ασφάλεια, να αθληθούν και να απασχοληθούν δημιουργικά.
Εκτός από τα παιχνίδια, μπορούν μαζί με τους συνοδούς τους να αθληθούν σε γήπεδο μπάσκετ, στο ποδηλατοδρόμιο αλλά και το γήπεδο μπότσε. Η παιδική χαρά διαθέτει τουαλέτες, γήπεδο μπάσκετ για αμαξίδια, όργανα παιδικής χαράς, εσωτερικός ποδηλατόδρομος και κιόσκι.

Παιδική Χαρά Αγίας Σκέπης Παλαιού Φαλήρου, Λεωφ. Ποσειδώνος 860, Παλαιό Φάληρο
Στην Κηφισιά
Μέσα στο πράσινο και συγκεκριμένα στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου βρίσκεται μια όμορφη παιδική χαρά που διαθέτει ξεχωριστό χώρο παιχνιδιού και άθλησης για ΑμεΑ.
Εκτός από όργανα που διαθέτει η παιδική χαρά, ώστε να μπορούν τα παιδιά εκεί να παίξουν με ασφάλεια, υπάρχει και καφετέρια.

Παιδική χαρά ΑμεΑ Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου, Κηφισιά
Στη Βούλα
Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναπηρία μπορούν να παίξουν με ασφάλεια και στην παιδική χαρά στο  ΠΙΚΠΑ Βούλας η οποία ανακαινίστηκε πρόσφατα.
Πλέον διαθέτει πληθώρα από όργανα καθώς και ειδικό δάπεδο ασφαλείας όπου όλα τα παιδιά μπορούν να παίξουν μαζί με ασφάλεια.

Στο Ελληνικό
Εχοντας υπέροχα χρώματα και ακόμη πιο ωραίες εγκαταστάσεις, η πρότυπη παιδική χαρά για ΑμεΑ που λειτουργεί στον σύλλογο «Αμυμώνη» στο Ελληνικό σε κάνει να θέλεις να παίξεις κι εσύ… κι ας είσαι «μεγάλος».
Διαθέτει όργανα, χλοοτάπητα και μεταλλική περίφραξη.

Πρότυπη παιδική χαρά για ΑμεΑ στον σύλλογο «Αμυμώνη», Λεωφόρος Βουλιαγμένης, πρώην Αμερικάνικη Βάση 16777 Eλληνικό.

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

«ClicknSpot» στην «έξυπνη» πόλη Νίκαιας-Ρέντη.

«ClicknSpot» στην «έξυπνη» πόλη Νίκαιας-Ρέντη.
=========================================


Με ένα «click» έκδοση πιστοποιητικών, με ένα «click» εγγραφές στα τμήματα Διεύθυνσης Πολιτισμού,με ένα «click» τα προβλήματα της γειτονιάς βρίσκουν δρόμους επίλυσης.

Ο Δήμος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη έχει προχωρήσει στην εφαρμογή «ClicknSpot» με στόχο τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δημότες. Η συγκεκριμένη εφαρμογή μπορεί να εγκατασταθεί στο κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή τους και να γίνει η σχετική εγγραφή.
Τα οφέλη είναι πολλά αφού οι ενδιαφερόμενοι μεταξύ άλλων θα μπορούν να έχουν να έχουν πρόσβαση για την έκδοση πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης, γέννησης και Τ.Α.Π.. Ακόμη παρέχεται η δυνατότητα να στέλνουν φωτογραφίες και μηνύματα που αφορούν στην αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων και κλαδιών, στην αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων κάδων-λαμπτήρων, στον έλεγχο κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, στην απόσυρση εγκαταλελειμμένων οχημάτων καθώς και σε ζητήματα καθαριότητας, συντηρήσεις δρόμων και πεζοδρομίων.

O Δήμαρχος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Με σταθερά βήματα και την πολύτιμη συνεργασία των εργαζομένων μας, προχωράμε στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μας ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η αποτελεσματικότητα, η παραγωγικότητα και η ταχύτητα στη λειτουργία της δημοτικής μηχανής. Με τη χρήση νέων τεχνολογιών όπως είναι η εφαρμογή ClicknSpot προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε άμεσα και με επάρκεια στις αυξημένες ανάγκες και απαιτήσεις ενός μεγάλου Δήμου. Δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά, ούτε έτοιμες λύσεις κρυμμένες στο μανίκι. Απαιτείται κόπος, όραμα, βούληση, σωστός σχεδιασμός. Πάνω απ’ όλα απαιτείται η συμμετοχή του δημότη. Θέλουμε τις δικές του επισημάνσεις, τη δική του κριτική , το δικό του παράπονο. Μόνο έτσι θα έχουμε τη συνολική εικόνα που θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε ακόμη πιο ολοκληρωμένα, ακόμη πιο αποφασιστικά. Όλοι μπορούν και πρέπει να συμβάλλουν στο να γίνει καλύτερη η πόλη που αγαπάμε».

Χρήστο Βρεττάκο κάλλιο αργά παρά ποτέ !!!



Ο Υπουργός Εσωτερικών, με νέα Πρόσκληση του “Φιλόδημου ΙΙ” καλεί  τους Δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών να υποβάλλουν προτάσεις για την κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και εξοπλισμό εγκαταστάσεων καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Ο συνολικός προϋπολογισμός της ανέρχεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ.
Το ανώτατο ποσό χρηματοδότησης για κάθε δικαιούχο OTAορίστηκε σε 300.000 ευρώ (πλέονΦ.Π.Α.).
Η υποβολή προτάσεων ξεκίνησε ήδη με την έκδοση της Πρόσκλησης και θα διαρκέσει έως την 31η Δεκεμβρίου 2019.
Το αίτημα του Δήμου πρέπει να συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
Ειδικότερα, με τα 20 εκατομμύρια μπορούν να χρηματοδοτηθούν ως επιλέξιμες δαπάνες οι εξής:
Ι]Κάθε είδους δαπάνη που αφορά στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση εγκαταστάσεων καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς των Δήμων σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του αρ.3 του π.δ. 463/1978 και της Υ.Α. 280262/3-12-2003, στην αναβάθμιση του εξοπλισμού και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα της εφαρμογής των προγραμμάτων διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους Δήμους και στην προστασία των ζώων συντροφιάς.
Η κατασκευή εγκατάστασης καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς συνίσταται:
α)στην εκ θεμελίων κατασκευή εντός οικοπέδου ιδιοκτησίας του οικείου Δήμου ή Συνδέσμου Δήμων, ή σε μισθωμένο ή παραχωρημένο οικόπεδο στο Δήμο ή στον Σύνδεσμο Δήμων για τουλάχιστον 10 έτη,
β)στη διαμόρφωση και επισκευή υπάρχοντος/ων κτιρίου/ων, ιδιοκτησίας του οικείου Δήμου ή Συνδέσμου Δήμων, ή μισθωμένο από τον Δήμο ή τον Σύνδεσμο Δήμων ή παραχωρημένο κτίριο/α για τουλάχιστον 10 έτη,
γ)στην προσθήκη κτιριακών εγκαταστάσεων σε ήδη υφιστάμενη εγκατάσταση καταφυγίου (π.χ. για τη δημιουργία εγκατάστασης απομόνωσης ζώων σε περίπτωση εμφάνισης λοιμώδους μεταδοτικού νοσήματος, εγκατάστασης αποθήκευσης και προετοιμασίας τροφής κλπ) ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις της ισχύουσας ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας περί καταφυγίων και να καταστεί δυνατή η απόκτηση άδειας λειτουργίας του.
Όσον αφορά την επισκευή και συντήρηση υφιστάμενων καταφυγίων των Δήμων τα οποία διαθέτουν τουλάχιστον άδεια ιδρύσεως σύμφωνα με το αρ.4 του ν.604/1977 και τις απαιτήσεις του αρ.3 του π.δ.463/1978, ενδεικτικά αναφέρονται παρεμβάσεις που αποσκοπούν στην αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, ήτοι αντικατάσταση σκεπής και δαπέδων,ενίσχυση της μόνωσης των κτιρίων ώστε να διασφαλίζεται η προστασία από τις ακραίες καιρικές συνθήκες, η κατασκευή ιατρείου μικρών ζώων, η επέκταση του καταφυγίου με επισκευή υφιστάμενων εγκαταστάσεων (για παράδειγμα για να αυξηθεί η δυναμικότητά του), η βελτίωση χώρου παρασκευής και αποθήκευσης τροφής, η διαμόρφωση κατάλληλου χώρου για απομόνωση των ζώων (σε περίπτωση λοιμωδών νοσημάτων), η κατασκευή κατάλληλων υποδομών αποχέτευσης και παροχέτευσης των όμβριων υδάτων της εγκατάστασης του καταφυγίου κλπ.
ΙΙ]Κάθε είδους δαπάνη που αφορά την εγκατάσταση μόνιμου εξοπλισμού στις εγκαταστάσεις των καταφυγίων που διαθέτουν τουλάχιστον άδεια ιδρύσεως,σύμφωνα με το αρ.4 του ν. 604/1977 και του αρ.3 του π.δ.463/1978. Ενδεικτικά αναφέρονται: τοποθέτηση αυτόματων ταϊστρών και ποτίστρων, εξοπλισμός ιατρείου μικρών ζώων, εξοπλισμός παρασκευής τροφής και καθαρισμού σκευών και χώρων.
ΙΙΙ]Κάθε είδους δαπάνη που αφορά συναφείς με τις παραπάνω δράσεις σε εγκαταστάσεις καταφυγίων που διαθέτουν τουλάχιστον άδεια ιδρύσεως σύμφωνα με το αρ.4 του ν.604/1977 και του αρ.3 του π.δ. 463/1978, και στις οποίες περιλαμβάνονται:
α) Δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμισηεξοικονόμηση ενέργειας ή και αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ενδεικτικά αναφέρονται: αντικατάσταση καυστήρα/λέβητα/σωληνώσεων με σύστημα που υποστηρίζεται από ΑΠΕ,ισοθερμικά καλύμματα, ηλιακά πάνελ για θέρμανση εγκαταστάσεων, προσθήκη μόνωσης στο κέλυφος, αντικατάσταση κουφωμάτων και υαλοπινάκων με νέα πιστοποιημένα υψηλής ενεργειακής απόδοσης.
β) Δημιουργία παροχής πόσιμου νερού από το δίκτυο ύδρευσης ή από άλλες πηγές και δημιουργία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος (σε εκτός σχεδίου περιοχές).

========================================================================

Έφτασε η στιγμή ο Δήμος μας να καλύψει τις αδυναμίες του σε αυτό το ευαίσθητο κομμάτι ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ δημιουργήσει 2-3 τουλάχιστον οργανωμένους χώρους/πάρκα όπου οι Δημότες θα μπορούν να πηγαίνουν με τα ζώα συντροφιάς τους για να εκτονώνονται μιας και η εκτόνωση τους είναι πλέον ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ πρόβλημα της πόλης, κι όχι μόνο των ζωόφιλων όπως εμείς. Έτσι με αυτόν τον τρόπο θα διατηρούνται και πιο καθαροί οι χώροι πρασίνου, οι παιδικές χαρές κλπ κλπ. αλλά και δεν θα βγάζει ο καθένας το κόμπλεξ του στα ζωάκια...Αφού δεν υπάρχει η πρέπουσα παιδεία ας υπάρξουν οι κατάλληλοι χώροι για να λυθεί επιτέλους αυτό το ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα. Ο Δήμος σε αυτό το κομμάτι είναι πάρα πολύ πίσω εν έτη 2019 και αντιθέσει με γειτονικούς Δήμους που αριθμούν πλέον πάνω από 5 τουλάχιστον πάρκα(...... η ΝΙΚΑΙΑ έχει 7 πάρκα) !!!! 

ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΙΟΝ !!




Άπαντες οι τοπικοί πολιτευτές επισκέπτονται το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής για να υποβάλλουν τα σέβη τους και να ευχηθούν στον Σουλτάνο.

Άπαντες οι τοπικοί πολιτευτές επισκέπτονται το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής για να ευχηθούν στον Τούρκο Πρόξενο επί τη εορτή του Σεκέρ Μπαϊράμ.
Η Θράκη έχει παραδοθεί εδώ και καιρό στην αγκαλιά του Τουρκικού Προξενείου, τα αποτελέσματα των εκλογών απλά αποκάλυψαν την αλήθεια με τον πιο σκληρό τρόπο:

filane

Πηγή: Facebook / Τουρκικά Νέα

Παρουσιάστηκαν οι βασικές προτεραιότητες της ΝΔ για τη ναυτιλία.

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μίλησε στο συνέδριο του ιδρύματος Ευγενίδου.


Παρουσιάστηκαν οι βασικές προτεραιότητες της ΝΔ για τη ναυτιλία

Αναβαθμισμένο ανταγωνιστικό υπουργείο Ναυτιλίας, αύξηση του εργατικού δυναμικού στα πλοία, αναβάθμιση του ελληνικού νηολογίου, αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών και ισχυρή δημόσια ναυτική εκπαίδευση με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής, θα είναι μερικές από τις προτεραιότητες της ΝΔ, αν μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, τόνισε σήμερα ο τομεάρχης ναυτιλίας της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του Ιδρύματος Ευγενίδου Greek Shipping Summit με θέμα: «2020: The Wind of Change in Global Shipping».

Ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι «η ναυτιλία είναι εθνικό κεφάλαιο το οποίο θα πρέπει να αποκτήσει ενιαία φωνή πέρα από κόμματα και πολιτικές», προσθέτοντας ότι «ελληνικός εφοπλισμός και ναυτεργασία μπορούν να πάνε την ελληνική ναυτιλία ένα βήμα ακόμα πιο ψηλά».

«Υπάρχουνε δεκάδες χιλιάδες νέα άνεργα παιδιά και η ναυτιλία είναι μία οδός» είπε προσθέτοντας ότι στους στόχους της ΝΔ θα είναι η αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού στα πλοία με τις απαραίτητες πρωτοβουλίες που «δυστυχώς για χρόνια δεν έχουν αναληφθεί».

«Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα σε συνεργασία με την ελληνική πλοιοκτησία και το ναυτεργατικό δυναμικό» τόνισε και εκτίμησε ότι λύση θα βρεθεί καθώς η ναυτιλία πέρα από την εθνική οικονομία συμβάλει και στην αντιμετώπιση του τεραστίου προβλήματος του ασφαλιστικού. Για την αναβάθμιση του ελληνικού νηολογίου είπε ότι θα πρέπει να αναληφθούν όλες εκείνες οι πρωτοβουλίες έτσι ώστε να γίνει ανταγωνιστικό με τα άλλα ξένα νηολόγια.

Ο κ. Πλακιωτάκης αναφερόμενος στη λιμενική πολιτική είπε ότι θα υπάρξει επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των 10 μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, ενώ προανήγγειλε μελέτες αξιολόγησης και βιωσιμότητας για κάθε λιμάνι ξεχωριστά. Για το θαλάσσιο τουρισμό είπε ότι το θεσμικό μας πλαίσιο θα πρέπει να προσαρμοστεί με βάση τα άλλα ανταγωνιστικά θεσμικά πλαίσια ενώ για το τομέα της ναυπηγοεπισκευής είπε ότι έχουν γίνει βήματα το τελευταίο χρονικό διάστημα. Στο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι η ΕΕ έχει τεράστιες ευθύνες ως προς την αντιμετώπιση της ευρωπαϊκή ναυπηγικής ιδιαίτερα στον τομέα των επιδοτήσεων.

Αναφερόμενος στη ναυτική εκπαίδευση τόνισε ότι θα πρέπει να πάμε σε ένα νόμο πλαίσιο που θα αντιμετωπίσει ολιστικά και την οργάνωση αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της. Έκανε λόγο για συνεργασία των ΑΕΝ με τα πανεπιστήμια,ενώ τόνισε ότι για τη ΝΔ προτεραιότητα θα είναι ισχυρή δημόσια ναυτική εκπαίδευση με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Ακόμα μια "επιτυχία" της μεταπολίτευσης. Αυτοκτονίες,φόροι και λουκέτα στο παλμαρέ τους...

Γάλα Βλάχας: «Λουκέτο» μετά από 45 χρόνια στο εργοστάσιο – Εθελούσια έξοδος για τους εργαζόμενους.



Σύμφωνα με τη ΔΕΛΤΑ το προϊόν θα παράγεται σε εργοστάσιο του εξωτερικού – Επι 45 χρόνια η μονάδα στο Πλατύ Ημαθίας παρήγαγε το γνωστό σε όλους «Γάλα Βλάχας εβαπορέ»
Το κλείσιμο του εργοστασίου όπου παράγονταν μέχρι πρότινος το γνωστό σε όλους «Γάλα Βλάχας εβαπορέ» αποφάσισε η ΔΕΛΤΑ.
Η συγκεκριμένη μονάδα λειτουργούσε χωρίς διακοπή στο Πλατύ Ημαθίας για 45 χρόνια και, όπως αναφέρει η εταιρεία, «εμφανίζει μεγάλες ανάγκες κτιριακού και μηχανολογικού εκσυγχρονισμού». Παράλληλα, όπως αναφέρεται, το «Γάλα Βλάχας εβαπορέ» θα παράγεται σε εργοστάσιο της Ευρώπης.
Για τους εργαζόμενους επισημαίνεται ότι η Διοίκηση της ΔΕΛΤΑ θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
H ανακοίνωση της ΔΕΛΤΑ
«Τα τελευταία χρόνια η αγορά στο γάλα είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη και εξελισσόμενη και στη χώρα μας αλλά και διεθνώς (νέα προϊόντα, φυτικά ροφήματα, νέες γεύσεις, νέα αντίληψη στη διάρκεια ζωής κλπ).
Η ΔΕΛΤΑ η μεγαλύτερη εταιρία γαλακτοκομικών της χώρας, μελετά τη διεθνή αγορά και συνεχίζει με προσεκτικά βήματα για την επόμενη μέρα σε όλα τα επίπεδα.
Στο πλαίσιο αυτό κρίθηκε απαραίτητη η αναδιάρθρωση της δομής της λειτουργίας του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας που παράγεται το Γάλα Βλάχας εβαπορέ.
Το εργοστάσιο μετά από 45 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, εμφανίζει μεγάλες ανάγκες κτιριακού και μηχανολογικού εκσυγχρονισμού. Η αντιμετώπιση της παραγωγικής διαδικασίας μελετάται από την εταιρία και θα ενταχθεί σε επόμενα επενδυτικά πλάνα.
Στο μεταξύ για να εξασφαλιστεί η άριστη ποιότητα του «Γάλα Βλάχας εβαπορέ», η εταιρία βρίσκεται σε επικοινωνία με ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής γάλακτος εβαπορέ στην Ευρώπη.
Όσον αφορά στα στελέχη και στους εργαζομένους στο εργοστάσιο στο Πλατύ Ημαθίας, που σήμερα παράγεται το Γάλα Βλάχας εβαπορέ, η Διοίκηση της ΔΕΛΤΑ θα αντιμετωπίσει το όλο θέμα με τη δέουσα πρόνοια όπως πάντα. Η εταιρία έχει εκπονήσει προνομιακό πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που θα υλοποιηθεί σε συνεργασία και συμφωνία με τους εργαζομένους.
Το Γάλα Βλάχας εβαπορέ, ένα ξεχωριστό σήμα και ένα ξεχωριστό προϊόν για δεκαετίες για τις ελληνικές οικογένειες, θα παραμείνει στο portfolio της ΔΕΛΤΑ μιας και αντικατοπτρίζει μια μεγάλη αξία και μια ξεχωριστή ιστορία.»

Το άλλοθι του Κυριάκου Μητσοτάκη για να φέρει εύκολα και άνευ διαμαρτυριών νέα πιθανά επώδυνα μνημονιακά μέτρα;;

Κομισιόν: Σε μεγάλο κίνδυνο τα δημοσιονομικά της Ελλάδας - Δεν θα επιτευχθούν οι στόχοι του 2019 - Σκληρή κριτική από Dombrovskis.


Καθυστερήσεις στις μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα, διαπιστώνει η Κομισιόν
Σε μεγάλο κίνδυνο βρίσκεται δημοσιονομική προσαρμογή της Ελλάδας, σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, η οποία δημοσιοποιήθηκε σήμερα 5 Ιουνίου 2019 και προειδοποίησε ότι ενδεχομένως δεν θα επιτευχθούν οι στόχοι του 2019. 
Υιοθετώντας «σκληρή γλώσσα», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποιεί για την αργή εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, ενώ ξεκαθαρίζει ότι οι πρόσφατες "προεκλογικές" παροχές Τσίπρα έγιναν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Θεσμών, ενώ υπερβαίνουν σε κόστος το 1% του ΑΕΠ το 2019 και τα επόμενα έτη.
Όπως επισημαίνει, οι προβλέψεις για το πρόγραμμα σταθερότητας την άνοιξη του 2019 δεν περιλαμβάνουν τα νέα μόνιμα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Αλέξη Τσίπρα και εγκρίθηκαν λίγο μετά την αντίστοιχη ημερομηνία. 
Η Επιτροπή εκτιμά ότι οι δημοσιονομικές επιπτώσεις αυτών των μέτρων θα υπερβούν το 1,0% του ΑΕΠ το 2019 και τα επόμενα έτη. 
Εκτιμάται επίσης ότι η έγκριση αυτών των νέων μέτρων θέτει σε κίνδυνο τον συμφωνηθέντα στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος, όπως παρακολουθείται στο πλαίσιο ενισχυμένης εποπτείας. 
Επιπλέον, τα νέα μέτρα αναμένεται να μειώσουν το διαρθρωτικό ισοζύγιο, προκαλώντας ανησυχίες για την επίτευξη του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού στόχου το 2020. 
Ωστόσο, θα πραγματοποιηθεί νέα αξιολόγηση το φθινόπωρο του 2019 και θα περιλαμβάνει αναθεώρηση του ισχύοντος δείκτη αναφοράς για την αύξηση των καθαρών δαπανών το 2020. 
Αν και το χρέος της γενικής κυβέρνησης προβλέπεται να παραμείνει σε πτωτική τροχιά, ορισμένοι κίνδυνοι θα μπορούσαν να τεθούν για τη συμμόρφωση με το δείκτη αναφοράς για τη μείωση του χρέους. 
Αυτό θα πρέπει να επανεξεταστεί το φθινόπωρο ως αποτέλεσμα αυτών των νέων μέτρων. 
Η Ελλάδα δεσμεύτηκε στο Eurogroup της 22ας Ιουνίου 2018, να συνεχίσει όλες τις βασικές μεταρρυθμίσεις που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος έως ότου ολοκληρωθούν πλήρως.

Επίσης, όπως διαπιστώνει η Κομισιόν, η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων «έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες» και ότι ορισμένα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί δεν είναι «συνεπή» και δεν διασφαλίζουν τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί έναντι των Ευρωπαίων εταίρων, ενώ ενέχουν «κινδύνους» για την επίτευξη των συμφωνηθέντων δημοσιονομικών στόχων.
Η Κομισιόν στέκεται ιδιαίτερα στις μεταρρυθμίσεις που βελτιώνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον και την ποιότητα των θεσμών, ιδίως την αποτελεσματικότητα του δικαστικού συστήματος. 
Επίσης, αναφέρει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να ενισχύσει την οικονομική ανθεκτικότητα στην Ελλάδα και να βελτιώσουν την πειθαρχία των πληρωμών, καθώς θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επενδυτικές αποφάσεις και στην προσέλκυση κεφαλαίων.
Αρκετά χρόνια υποεπενδύσεων οδήγησαν σε μεγάλες ελλείψεις στις επενδύσεις στην Ελλάδα. 
Η αύξηση των επενδύσεων που ενισχύουν την ανάπτυξη θα συμβάλει στη στήριξη της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης και στη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων.


Dombrovskis: Το momentum των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα έχει επιβραδυνθεί - Ακριβά τα μέτρα Τσίπρα

Τη στιγμή που ελληνική κυβέρνηση νομοθετεί μέτρα με στόχο να περιορίσει όσον τον δυνατό τις «απώλειες» της ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου, η Κομισιόν στέλνει αυστηρά μηνύματα τονίζοντας ότι τίθεται σε κίνδυνο ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Vladis Dombrovskis, το momentum των μεταρρυθμίσεων έχει επιβραδυνθεί τους τελευταίους μήνες.
«Τον Μάιο, η Ελλάδα υιοθέτησε μια σειρά επεκτατικών δημοσιονομικών μέτρων και ανακοίνωσε περισσότερα αργότερα.
Σήμερα, η έκθεση αναφέρει ότι πακέτο είναι ακριβό και δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την πολιτική» τόνισε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Dombrovskis, τα μέτρα της κυβέρνησης αναιρούν ορισμένα στοιχεία σημαντικών μεταρρυθμίσεων για τη μεταμνημονιακή εποχή.
«Κι αυτά τα νέα μέτρα θέτουν σε κίνδυνο την επίτευξη του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα στο 3,5% το 2019 και μετά.
Είναι σημαντικό να μην χαθεί η μεγάλη πρόοδος των τελευταίων ετών» τόνισε ο Dombrovskis.

Αναποτελεσματικό το δικαστικό σύστημα της Ελλάδας - Να διευκολύνει το τραπεζικό σύστημα

Παρά τις πρόσφατες βελτιώσεις, το ελληνικό δικαστικό σύστημα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις και εμφανίζει αναποτελεσματικότητα, σύμφωνα με την Κομισιόν, καθώς ο χρόνος για την λήψη αποφάσεων είναι συχνά υπερβολικά μεγάλος και οι καθυστερήσεις βαρύνουν την παραγωγικότητα των δικαστηρίων. 
Η περαιτέρω στοχοθετημένη δράση σε αυτόν τον τομέα είναι επομένως κρίσιμη, για να διευκολυνθεί η ομαλή λειτουργία του χρηματοπιστωτικού συστήματος, καθώς και να συμβάλει στην απελευθέρωση του επενδυτικού δυναμικού.

Να συνδεθεί η εκπαίδευση με την αγορά εργασίας

Οι υψηλότερες επενδύσεις στην εκπαίδευση και την κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς και την αντιμετώπιση των εμποδίων στην ανάπτυξη καινοτόμων τομέων. 
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει διάφορες προκλήσεις με ανεπαρκείς πόρους, χαμηλή αυτονομία, χαμηλή επίδοση στις βασικές (συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών) δεξιότητες και τις συνεχιζόμενες αναντιστοιχίες δεξιοτήτων. 
Σε όλα τα επίπεδα, ο έλεγχος και η παρακολούθηση, που είναι απαραίτητα για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, λείπουν σε μεγάλο βαθμό. 
Η προώθηση της ποιότητας και της συμμετοχικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, η εδραίωση στενότερων δεσμών μεταξύ της εκπαίδευσης και των αναγκών της αγοράς εργασίας, η βελτίωση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και η αύξηση της συμμετοχής στη δια βίου μάθηση είναι σημαντικές για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ανεργία - Ανισότητες

Το ποσοστό των μακροχρόνια ανέργων, που αντιπροσώπευαν το 70% των ανέργων στην Ελλάδα το 2018, είναι πολύ υψηλό, ενώ ανησυχητική είναι και η υψηλή ανεργία των νέων και η χαμηλή συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας. 
Οι παρεμβάσεις πρέπει να επικεντρωθούν στη βελτίωση των προοπτικών απασχόλησης, στην προώθηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας και στην προώθηση των συνθηκών για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. 
Ο αποτελεσματικός κοινωνικός διάλογος και η υπεύθυνη κοινωνική εταιρική σχέση στην Ελλάδα μπορούν να στηρίξουν το περιβάλλον για την εφαρμογή και τη δέσμευση για βιώσιμες μεταρρυθμίσεις, με αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία της αγοράς εργασίας.
Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από ανισότητες υψηλού εισοδήματος και έχει τον μικρότερο αντίκτυπο των κοινωνικών μεταβιβάσεων στη μείωση του κινδύνου φτώχειας στην ΕΕ (15,83% το 2017 έναντι 33,98% της ΕΕ). 
Οι επενδύσεις πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση της πρόσβασης σε κοινωνικές υπηρεσίες χωρίς αποκλεισμούς, προσιτές και υψηλής ποιότητας, καθώς και στην ανάπτυξη κέντρων ημερήσιας φροντίδας. 
Η στήριξη των πιο άπορων και η προώθηση της κοινωνικής ένταξης των παιδιών που κινδυνεύουν από τη φτώχεια, των ατόμων με αναπηρίες, των μεταναστών και των προσφύγων, είναι κρίσιμη, ενώ να δοθεί προσοχή στις γεωγραφικές ανισότητες, βελτιώνοντας την κοινωνική ένταξη στην Ελλάδα.

Υγεία - Υποδομές

Η Ελλάδα ξεκίνησε μια εκτεταμένη μεταρρύθμιση του συστήματος πρωτοβάθμιας υγειονομικής περίθαλψης το 2017, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση της πρόσβασης και απαιτεί συνεχείς επενδύσεις μέσω της ανάπτυξης τοπικών μονάδων υγειονομικής περίθαλψης. 
Επίσης, το ελληνικό σύστημα μεταφορών αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. 
Είναι σε μεγάλο βαθμό οδικό και εξαρτάται από το πετρέλαιο, με όλες τις κύριες συνδέσεις να περιστρέφονται γύρω από τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. 
Τα έξοδα μεταφοράς εξακολουθούν να είναι υψηλά, ενώ η ποιότητα των υπηρεσιών, τα πρότυπα ασφάλειας και η διείσδυση των ευφυών συστημάτων μεταφορών παραμένουν χαμηλά. 
Απαιτούνται νέες επενδύσεις για την αύξηση των πολυτροπικών μεταφορών και την προώθηση της περιφερειακής ολοκλήρωσης και της αστικής ανάπτυξης.
Η επεξεργασία των στερεών αποβλήτων και των αστικών και βιομηχανικών λυμάτων αποτελεί τον κύριο τομέα που χρειάζεται πρόσθετες επενδύσεις για την ευθυγράμμιση των προτύπων περιβαλλοντικής προστασίας της χώρας με την υπόλοιπη ΕΕ. 
Η διαχείριση των στερεών αποβλήτων εξακολουθεί να αποτελεί μείζονα διαρθρωτική πρόκληση, ενώ η Ελλάδα εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υγειονομική ταφή και στη μηχανική-βιολογική επεξεργασία αντί στις πιο σύγχρονες τεχνικές. 
Επιπλέον, το ποσοστό των αστικών αποβλήτων που ανακυκλώνονται είναι μόνο περίπου το ένα τρίτο του μέσου όρου της ΕΕ. 
Απαιτούνται επίσης επενδύσεις για τη βελτίωση της επεξεργασίας των υδάτων, την καταπολέμηση της αλάτωσης των υπόγειων υδάτων και τη λήψη μέτρων στήριξης για την πρόληψη των πλημμυρών και την αποκατάσταση της φυσικής ροής των ποταμών.
Παράλληλα, οι ανεπαρκώς αναπτυγμένες υποδομές αυξάνουν το κόστος ενέργειας για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και αποτελούν εμπόδιο στην απορρόφηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει μια ιδιαίτερη πρόκληση εδώ με την ηλεκτρική συνδεσιμότητα των νησιών και τη σύνδεση με τις γειτονικές χώρες. 
Η περαιτέρω ανάπτυξη της εμπορικής υποδομής φυσικού αερίου θα συμβάλει στην ανάπτυξη της αγοράς. 
Η μεταρρύθμιση τόσο των αγορών φυσικού αερίου όσο και ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί αυτές τις νέες ευκαιρίες υποδομής.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της οικονομίας και της κοινωνίας παραμένει προβληματικός, με χαμηλή πρόσβαση σε ευρυζωνικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας και τις ψηφιακές δεξιότητες πολύ χαμηλότερα από τον μέσο όρο της ΕΕ. 
Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει ιδιαίτερα στην τεχνολογία της πληροφορίας και της επικοινωνίας, προκειμένου να αντισταθμίσει την κάμψη των επενδύσεων κατά τη διάρκεια της κρίσης. 
Η ανεπαρκής ευρυζωνική σύνδεση υψηλότερης ταχύτητας δημιουργεί σημαντικά εμπόδια στις δυναμικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. 
Η επένδυση στην καινοτομία και τις δεξιότητες των ανθρώπων είναι ανεπαρκής για την προώθηση της αύξησης της παραγωγικότητας και η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ του πληθυσμού γενικά τους εμποδίζει να βρουν απασχόληση και παρεμποδίσουν την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων.
Χρειάζονται ανανεωμένες στρατηγικές «έξυπνης εξειδίκευσης» σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και επιπρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση των πλέον πιεστικών αδυναμιών του συστήματος έρευνας και καινοτομίας για την τόνωση επενδύσεων προσανατολισμένων προς την αγορά. 
Οι πρόοδοι στην επιστημονική αριστεία παρεμποδίζονται από τη χαμηλή ένταση της δημόσιας έρευνας και ανάπτυξης, την έλλειψη ενός συστήματος χρηματοδότησης με βάση τις επιδόσεις και την ύπαρξη ασθενών σχέσεων επιστήμης και επιχειρήσεων. 
Απαιτούνται επίσης υψηλότερες επενδύσεις για την τόνωση των χαμηλών επιπέδων τεχνολογικής ανάπτυξης, που αντανακλάται στον πολύ χαμηλό αριθμό διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη και για την πλήρη αξιοποίηση του δυναμικού των νεοσύστατων επιχειρήσεων και των κλιμάκων.

Τι ανέφερε νωρίτερα το bankingnews.gr

Έκθεση αξιολόγησης στις 5 Ιουνίου με ηχηρά μηνύματα... προς τη νέα κυβέρνηση – Στα 4,75 δισ. ευρώ η «μαύρη τρύπα» από τις παροχές Τσίπρα

Σε 4,75 δισ. ευρώ για την διετία 2019- 2020 προσδιορίζουν το μέγεθος της «μαύρης τρύπας» από τις παροχές Τσίπρα οι θεσμοί και εκτός απροόπτου αυτές οι εκτιμήσεις θα αποτυπώνονται στην έκθεση αξιολόγησης των θεσμών που θα δοθεί σήμερα Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019 στην δημοσιότητα και θα προετοιμάζει την Αθήνα για μία «καυτή» φθινοπωρινή αξιολόγηση.
Το δημοσιονομικό «κενό» από τα θετικά μέτρα του 2019 ανέρχεται στο 1% του ΑΕΠ ή σε 1,85 δισ. ευρώ και για το 2020 σε 1,5% ΑΕΠ ή 2,9 δισ. ευρώ.
Θα είναι μία έκθεση με πολλά  μηνύματα για την επόμενη κυβέρνηση και θα κρατά ίσες αποστάσεις μέχρι να ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα.
Ωστόσο με προσεκτικές διατυπώσεις οι εταίροι θα χτυπούν καμπανάκια για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση βασικών μεταρρυθμίσεων που περιγράφονται στο κείμενο της 3ης μεταμνημονιακής αξιολόγησης και αποτελούν το «κλειδί» την  επιστροφής των κερδών ύψους 600 εκατ. ευρώ από τα ελληνικά ομόλογα (ANFAs και SMPs).
Τα καμπανάκια θα αφορούν κυρίως τις ιδιωτικοποιήσεις, τον χρηματοπιστωτικό τομέα με έμφαση τα κόκκινα δάνεια αλλά και για τις προσλήψεις στο Δημόσιο.
Για το πακέτο Τσίπρα που άνοιξε λίγο πριν τις ευρωεκλογές, η Κομισιόν θα αφιερώνει  ολόκληρο κεφάλαιο  επισημαίνοντας τον κίνδυνο για τη μη επίτευξη του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2019.
Ωστόσο δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα προσδιορίζει και το ακριβές μέγεθος της απόκλισης ή θα παραπέμπει το θέμα αυτό στην φθινοπωρινή της έκθεση.  
Όσον αφορά στο κυβερνητικό σχέδιο για τη μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 2,5% του ΑΕΠ από 3,5% την περίοδο  2020 - 2022 με την χρήση κεφαλαίων  5,5 δις. ευρώ από τα ταμειακά αποθέματα, η Κομισιόν θα δηλώνει «αναρμόδια» και θα παραπέμπει το θέμα  προς εξέταση στο Εurogroup.
Οι θεσμοί αν και ενήμεροι για το σχέδιο θεωρούν ότι κάθε πρόταση που αλλάζει τη συμφωνία του Eurogroup της 21ης Ιουνίου του 2018, πρέπει να συζητηθεί σε επίπεδο υπουργικού συμβουλίου αφού απαιτεί νέα έκθεσης ανάλυσης για την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.
Από την έκθεση θα απουσιάζουν οι αναφορές για τις παροχές και τις μειώσεις φόρων του 2020 από την στιγμή που δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις. 
Επομένως θα εστιάζει στα φετινά μέτρα  και στο κόστος των 1,2 δισ. ευρώ που αποτελεί εκτίμηση της ελληνικής πλευράς. 
Ειδικά για τη ρύθμιση οφειλών σε έως 120 δόσεις η Κομισιόν εκτιμά ότι το νέο σχήμα ενδέχεται να συνέβαλε στη μείωση των φορολογικών εισπράξεων και να δημιουργεί κινδύνους στην «κουλτούρα» των πληρωμών. Κόκκινη κάρτα θα βγάζουν οι θεσμοί και για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου  προς τους ιδιώτες, από τη στιγμή που η εκκαθάριση αυτού του στοκ  γίνεται με βραδείς ρυθμούς.
Προειδοποίηση θα απευθύνει η έκθεση και τα μέτωπα που παραμένουν ανοιχτά στη  δημόσια διοίκηση αλλά και για το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά δεν έχει σεβαστεί την οροφή για τις προσλήψεις προσωρινού προσωπικού στο δημόσιο απαιτώντας μείωση κατά 1.550 άτομα μέσα στο 2019.
Επίσης πρόσφατες μισθολογικές ρυθμίσεις δημιουργούν κινδύνους στο ενιαίο μισθολόγιο.
Η έκθεση θα δίνει ένα νέο περιθώριο υλοποίησης των προηγούμενων δεσμεύσεων πλην όμως θα επισημαίνει με αυστηρό τρόπο ότι η Ελλάδα θα πρέπει να σπεύσει με την υλοποίηση των προαπαιτούμενων ειδάλλως θα χάσει την επόμενη δόση από τα ANFAs και τα SMPs, ενώ θα καθυστερήσουν και οι αποφάσεις για το μηδενισμό των επιτοκίων του επόμενου εξαμήνου και την αποπληρωμή του ΔΝΤ.

Τσόμσκι: Υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για την καταστροφή της Ελλάδας από Ευρωπαϊκή Ένωση και ΔΝΤ.



Στην “Οδό Δραχμής” ειμαστε επιφυλακτικοί για τις πολλές θεωρίες συνωμοσίας που κυκλοφορούν, ιδιάιτερα στη σημερινή εποχή των fake news και του ανεξέλεγκτου διαδικτύου, όπου ο καθένας μπορεί να γράφει ότι θέλει.  Όμως, όταν ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές της εποχής μας ο Νομπελίστας Νόαμ Τσόμσκι αναφέρεται σε οργανωμένο σχέδιο καταστροφής της Ελλάδας από το ΔΝΤ και την ΕΕ δεν μπορούμε να το αντιπαρέλθουμε ή να το αγνοήσουμε όπως κάνουν τα συστημικά ΜΜΕ...
Με δεδομένο ότι η κατολίσθηση της χώρας στον Καιάδα της καταστροφής συνεχίζεται και επιτείνεται, θεωρούμε επίκαιρες τις σχετικές απόψεις του σοφού Τσόμσκι ο οποίος σε παλαιότερη συνέντευξή του ( Δεκ. 2016) ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές έχει τονίσει πως πράγματι “υπάρχει οργανωμένο σχέδιο από ΔΝΤ και ΕΕ με σκοπό την καταστροφή της Ελλάδας” .Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η χώρα μας καταστρέφεται βάσει σχεδίου, με σκοπό την τελική υποδούλωσή της  η οποία θα χρησιμεύσει σαν «μάθημα» σε οποιονδήποτε πιστεύει ότι μπορεί να αντισταθεί.
Με τον Νόαμ Τσόμσκι συμφωνεί και o καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Μισούρι, Μάικλ Χάντσον, ο οποίος κρίνει ότι η παραμονή στο ευρώ θα οδηγήσει το Βερολίνο στην επίτευξη του στόχου του που δεν είναι άλλος από το να συντρίψει την Ελλάδα. Ο Χάντσον θεωρεί ότι καλύτερη επιλογή για το χρέος είναι να προσφύγει η Ελλάδα νομικά στο Διεθνές Δικαστήριο καταγγέλλοντάς το ως απεχθές και στο διάστημα μέχρι να βγει η απόφαση, να προετοιμαστεί για την έξοδο από το ευρώ, καθώς κρίνει ότι η παραμονή σ’ αυτό θα οδηγήσει στην επίτευξη του στόχου του Βερολίνου: να συντρίψει την Ελλάδα.Ποια είναι η αποτίμησή σας για τη συμφωνία ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές;
Μοιάζει σαν η Ελλάδα να παραδόθηκε έπειτα από μια στρατιωτική επέμβαση, η οποία έχει 
στόχο τα εδάφη σας, τα «ασημικά» σας, αλλά και τον δημόσιο τομέα. Το δίλημμα ήταν 
«παραδοθείτε τώρα, διότι αργότερα θα είναι χειρότερα». Ετσι, ο Τσίπρας παραδόθηκε 
ολοκληρωτικά.Όμως δεν έπρεπε να το κάνει αυτό. Πίστευε ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να 
εγκαταλείψει το ευρώ. Ωστόσο,  δεν ήταν τόσο δύσκολο να βγείτε από το ευρώ. Θα υπήρχε
μια μεταβατική περίοδος, στη διάρκεια της οποίας η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να 
αναλάβει τον έλεγχο των τραπεζών που θα κατέρρεαν. Η ανάληψη αυτού του ελέγχου δεν 
είναι καθόλου κακή ιδέα.
Εάν η κυβέρνηση το είχε κάνει και τις είχε εθνικοποιήσει, τότε θα είχε εξασφαλίσει τα μέσα 
πληρωμής κατά τη διάρκεια μετάβασης και έτσι θα έσωζε τον δημόσιο τομέα, τις συντάξεις 
και την περιουσία της χώρας. Έπρεπε να πει [στους δανειστές], «εάν δεν καταλήξουμε σε 
συμφωνία, θα αποκηρύξουμε το χρέος προς το ΔΝΤ, την ΕΚΤ και την τρόικα».Αυτό το χρέος 
ήταν απεχθές, όπως είπε και η Επιτροπή Αλήθειας για το Χρέος που συστάθηκε από τη 
Βουλή. Το ΔΝΤ παραδέχτηκε ότι η συμφωνία για το δάνειο του 2010 δεν θα έπρεπε να έχει 
υπογραφεί. Η διεφθαρμένη ηγεσία του ΔΝΤ και ο Στρος-Καν παρέκαμψαν τους δικούς του 
κανόνες και η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να υποστηρίξει ότι αυτό ήταν λάθος και εξαιτίας 
αυτού ο λαός υπέφερε πολλά δεινά.
Δεδομένου ότι η τελευταία έκθεση του ΔΝΤ αποδεικνύει ότι η συνέχιση της λιτότητας κάνει 
τα πράγματα χειρότερα, πιστεύετε ότι η Ελλάδα θα βρεθεί και πάλι αντιμέτωπη με μια κρίση 
χρέους;
Θα είναι μια πολύ χειρότερη κρίση από την προηγούμενη. Το κόστος ζωής θα αυξηθεί για τους
Έλληνες περί το 30%, οι φόροι θα αυξηθούν επιπλέον γύρω στο 20% και το στύψιμο αυτό θα 
αναγκάσει σχεδόν το ένα πέμπτο του πληθυσμού να μεταναστεύσει πολύ γρήγορα. Πρόθεση 
της Ευρώπης είναι να συντρίψει παντελώς την Ελλάδα. Ίσως και ένα εκατομμύριο Έλληνες 
εργάτες θα αναγκαστούν να πάνε στη Γερμανία και σε άλλες χώρες και θα συμβάλουν στην 
πτώση των μισθών πανευρωπαϊκά. Είναι ένας ταξικός πόλεμος ενάντια στους εργαζόμενους 
της Ευρώπης.
Τι σημαίνει αυτό για τη δημοκρατία στην Ευρώπη;
Προφανώς, με τους όρους αυτής της διάσωσης, η δημοκρατία είναι απλά σκουπίδια, όπως 
γράφτηκε σ’ ένα πρόσφατο άρθρο. Θυμάστε πως όταν ο Παπανδρέου ήταν να θέσει τους 
όρους για το πρώτο δάνειο σε δημοψήφισμα, αμέσως η Μέρκελ και ο Σαρκοζί του είπαν ότι 
δεν μπορεί να το κάνει, διότι όλοι [οι δανειστές] ήταν ενάντια.Αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος 
που κάνει το χρέος απεχθές, διότι η κυβέρνηση πήρε το δάνειο χωρίς να ρωτήσει τους 
πολίτες, οι οποίοι εκείνη την περίοδο ήταν στους δρόμους και διαμαρτύρονταν.

Η Ελλάδα θα έπρεπε να το κυνηγήσει αυτό και νομικά. Δηλαδή ότι δεν πρέπει να πληρώσει 

την τρόικα. Η υπόθεση θα χρειαστεί από πέντε έως δέκα χρόνια στο 

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σ’ αυτό το διάστημα η Ελλάδα θα έχει τον χρόνο να προετοιμαστεί για 

να εγκαταλείψει το 

ευρώ και να ανακτήσει τις δυνάμεις της και την ανάπτυξή της. Τώρα όμως 

δεν υπάρχει καμία 

ελπίδα ανάκαμψης, καθώς έχεις μια ξένη χώρα η οποία έρχεται και σου 

αφαιρεί περιουσία και 

δημόσια αγαθά. Η κυβέρνηση Παπανδρέου πήρε το δάνειο χωρίς να ρωτή-

σει τους πολίτες. 

Η Ελλάδα θα έπρεπε να το κυνηγήσει αυτό νομικά. Δηλαδή ότι δεν πρέπει να 

πληρώσει την 

τρόικα. Η υπόθεση θα χρειαστεί από πέντε έως δέκα χρόνια στο Ευρωπαϊκό 

Δικαστήριο. 

Σ’ αυτό το διάστημα θα έχει τον χρόνο να προετοιμαστεί για να εγκαταλείψει το 

ευρώ και να ανακτήσει τις δυνάμεις και την ανάπτυξή της.


Στα «μαλακά» οι κατηγορούμενοι για το Μάτι με αλλαγή στον Ποινικό Κώδικα.



Μια ακόμη παρέμβαση στο νομοσχέδιο για το νέο Ποινικό Κώδικα που δημιουργεί απορίες σχετικά με τις προθέσεις των κυβερνώντων, αφορά στις αλλαγές που επέρχονται στο σημερινό άρθρο 94 του Ποινικού Κώδικα, το οποίο αφορά στη συνολική ποινή σε περίπτωση στερητικών της ελευθερίας ποινών.
Η κυβέρνηση με τη νομοθετική της παρέμβαση επιχειρεί να μειώσει όλες τις ποινές που προβλέπει σήμερα το σχετικό άρθρο ενώ διέγραψε την ειδική πρόβλεψη που έκανε το συγκεκριμένο άρθρο για το έγκλημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή.
Η απάλειψη αυτή έχει οδηγήσει νομικούς να υποστηρίζουν πως η αλλαγή του άρθρου 94 επηρεάζει και την υπόθεση της τραγωδίας στο Μάτι, για την οποία οι εισαγγελείς έχουν απαγγείλει δίωξεις για: α) Εμπρησμό από αμέλεια, β) ανθρωποκτονία από αμέλεια, κατά συρροή και διά παραλείψεως και γ) σωματικές βλάβες, κατά συρροή και διά παραλείψεως, από αμέλεια από υποχρέους και μη.
Οι αλλαγές που προσπαθεί να επιφέρει η κυβέρνηση γίνονται εμφανείς όταν κανείς παραθέσει το υφιστάμενο  και το προτεινόμενο άρθρο 94 του Ποινικού Κώδικα. 
Το υφιστάμενο άρθρο 94 στις παραγράφους 1 και 2 αναφέρει τα εξής: 
«1. Κατά του υπαιτίου δύο ή περισσότερων εγκλημάτων που πραγματώθηκαν με δύο ή περισσότερες πράξεις και τιμωρούνται κατά το νόμο με πρόσκαιρες στερητικές της ελευθερίας ποινές, επιβάλλεται, μετά την επιμέτρησή τους συνολική ποινή, η οποία αποτελείται από τη βαρύτερη από τις συντρέχουσες ποινές επαυξημένη. Αν οι συντρέχουσες ποινές είναι του ίδιου είδους και ίσης διάρκειας, η συνολική ποινή σχηματίζεται με την επαύξηση μιας απ' αυτές.
Η επαύξηση της βαρύτερης ποινής για κάθε μια από τις συντρέχουσες ποινές δεν μπορεί να είναι κατώτερη από: α) τέσσερις μήνες, αν η συντρέχουσα ποινή είναι ανώτερη από δύο έτη· β) ένα έτος αν η ποινή αυτή είναι κάθειρξη έως δέκα έτη· και γ) δύο έτη, αν η ποινή είναι κάθειρξη ανώτερη από δέκα έτη. Οπωσδήποτε όμως η επαύξηση δεν μπορεί να είναι ανώτερη από τα 3/4 του αθροίσματος των άλλων συντρεχουσών ποινών, ούτε μπορεί η συνολική ποινή να ξεπεράσει τα είκοσι πέντε έτη όταν πρόκειται για κάθειρξη, τα δέκα έτη όταν πρόκειται για φυλάκιση, και τους έξι μήνες όταν πρόκειται για κράτηση.
  1. Αν τα εγκλήματα που συρρέουν πραγματώθηκαν με μία πράξη, το δικαστήριο επαυξάνει ελεύθερα τη βαρύτερη από τις συντρέχουσες ποινές, αλλά όχι πέρα από το ανώτατο όριο του είδους της ποινής. Στην περίπτωση του εγκλήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, το δικαστήριο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναται να επιβάλει συνολική ποινή, σύμφωνα με την παράγραφο 1.» 
Το προτεινόμενο από την κυβέρνηση άρθρο 94 αναφέρει τα εξής:
«1.Κατά του υπαιτίου δύο ή περισσότερων εγκλημάτων που τελέστηκαν με περισσότερες πράξεις και τιμωρούνται με πρόσκαιρες στερητικές της ελευθερίας ποινές, επιβάλλεται, μετά την επιμέτρησή τους, συνολική ποινή, η οποία αποτελείται από τη βαρύτερη από τις συντρέχουσες ποινές επαυξημένη. Αν οι συντρέχουσες ποινές είναι του ίδιου είδους και ίσης διάρκειας, η συνολική ποινή σχηματίζεται με την επαύξηση μιας από αυτές.
Η επαύξηση της βαρύτερης ποινής για κάθε μία από τις συντρέχουσες ποινές δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από το ένα δεύτερο κάθε συντρέχουσας ποινής, ούτε μπορεί η συνολική ποινή να ξεπεράσει τα είκοσι έτη, όταν η βαρύτερη ποινή είναι κάθειρξη και τα οκτώ έτη όταν πρόκειται για φυλάκιση.
  1. Αν τα εγκλήματα που συρρέουν τελέστηκαν με μία πράξη, το δικαστήριο επαυξάνει ελεύθερα τη βαρύτερη από τις συντρέχουσες ποινές, αλλά όχι πέρα από το ανώτατο όριο του είδους της ποινής.»
Η συγκεκριμένη παρέμβαση, έτσι, δημιουργεί πλήθος ερωτημάτων καθώς αν εγκριθεί μειώνεται η ποινή και για όσους έχουν κατηγορηθεί για το έγκλημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, όπως η πρώην Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου.
Ποια θα ήταν αυτή η ποινή, στη βάση του σημερινού Ποινικού Κώδικα; Έγκριτοι νομικοί και πρώην δικαστές συμφωνούν πως αν επιβάλλονταν οι ανώτερες απειλούμενες ποινές, τελικά, αντί για φυλάκιση 515 ετών (5 έτη για εμπρησμό από αμέλεια, 510 έτη για τις ανθρωποκτονίες από αμέλεια (102 x 5 έτη),– ενώ είναι άγνωστος ο αριθμός των σωματικών βλαβών) θα επιβαλλόταν συνολική ποινή 10 ετών, όπως ορίζει το άρθρο 94 παρ. 1 του Ποινικού Κώδικα.
Οι επιχειρούμενες αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα αποβλέπουν η ποινή αυτή να μειωθεί σε φυλάκιση μικρότερη των 8 ετών, πλήρως εξαγοράσιμη. Σε κάθε περίπτωση όλος αυτός ο χειρισμός αφενός δικαιώνει την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος που έχει διατυπώσει την αντίθεση της στον νέο Ποινικό Κώδικα.